Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Κατσούλι με φούντες

Ο πανάρχαιος  Ρουμλουκιώτικος κεφαλόδεσμος όπως παρουσιάστηκε από τα παιδιά της Λέσχης ανάγνωσης του Γυμνασίου Καβασίλων, στο Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιας.
Δείτε το αναλυτικό βίντεο:

http://www.youtube.com/watch?v=xy0XnPGcpFc&feature=youtu.be

Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012

Αναμνηστικό Συμμετοχής στη Λέσχη Ανάγνωσης

Για να θυμόμαστε τις ωραίες στιγμές που ζήσαμε στη Λέσχη Ανάγνωσης φτιάξαμε ένα αναμνηστικό  που απονεμήθηκε στα μέλη Ομάδας...

Παρουσίαση Προγραμμάτων και Απολογισμός Δραστηριοτήτων

Η διδακτική χρονιά έκλεισε την Τετάρτη 16 Μαϊου, στην  αίθουσα πολλαπλών χρήσεων,  με την παρουσίαση των Προγραμμάτων και των Δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια κι αυτής της χρονιάς.
Εικόνες από την παρουσίαση της δράσης της Λέσχης Ανάγνωσης:


Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Λεύκωμα επίσκεψης...Οι τελευταίες εντυπώσεις

Η επίσκεψη του Μ. Αυτζή στη Βιβλιοθήκη του Γυμνασίου Καβασίλων ήταν συναρπαστική  γιατί μας έλυσε όλες τις απορίες που είχαμε  για τα βιβλία του. Αυτή η δραστηριότητα θα μας μείνει αξέχαστη γιατί πήραμε γνώσεις και καταλάβαμε πόσο δύσκολη είναι η συγγραφή βιβλίων. Τον ευχαριστούμε πολύ !!!
Θανάσης Μ.


Οι εντυπώσεις μου από τη συνάντηση μας με τον συγγραφέα  είναι πολύ καλές. Ανυπομονούσα να τον συναντήσω για να δω πως θα μπορούσε  να απαντήσει στις ερωτήσεις που γέμιζαν το μυαλό μας μετά την ανάγνωση των βιβλίων του. Τελικά τα αποτελέσματα ήταν πολύ θετικά. Ο κύριος Αυτζής ήταν πολύ κοινωνικός, μιας και η δουλειά του ως δάσκαλος τον βοηθάει να μπορεί να βρίσκεται κοντά στα παιδιά. Η κουβέντα μαζί του ήταν ευχάριστη και συζητήσαμε εκτός από τα βιβλία και για άλλα θέματα της εφηβείας. Ήταν μια εμπειρία ζωής που λίγοι θα μπορέσουν να ζήσουν.
                                                                                     Λάζαρος Μ.


Η συνάντηση ήταν ωραία, καθόλου βαρετή, ενδιαφέρουσα, αν και με λάθη από τη μεριά των μαθητών, εξαιρετική. Ο συγγραφέας ήταν ευγενικός και πρόθυμος να απαντήσει σε κάθε ερώτηση.
                                                                Χαράλαμπος Μ.


Μετά την επίσκεψη του κυρίου Αυτζή στο σχολείο μας απαντήθηκαν αρκετές ερωτήσεις μου, όχι μόνο για το βιβλίο αλλά και για άλλα διάφορα θέματα. Με τη συζήτηση η οποία κυλούσε ομαλά, χωρίς να βαρεθούμε, μάθαμε πολλά πράγματα τα οποία δεν μπορούσε να φανταστεί ο νους μας. Όμως περισσότερη εντύπωση μου έκανε ο τρόπος που μας μιλούσε και η υπομονή που έδειχνε. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Σίγουρα, μερικά πράγματα από αυτά που μας είπε και από τις συμβουλές που μας έδωσε θα χαραχτούν στο μυαλό μας.
                                                                   Εύα Θ.

Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Λεύκωμα εντυπώσεων (κι άλλες γνώμες)


Η συνάντηση με τον συγγραφέα με εντυπωσίασε και με άρεσε πάρα πολύ. Ήταν η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με έναν συγγραφέα και το γεγονός αυτό με έκανε να αισθάνομαι πολύ χαρούμενο. Αρχικά ήμουν λίγο διστακτικός  αλλά  όσο περνούσε η ώρα και τα παιδιά έκαναν απανωτές ερωτήσεις, με ωθούσαν κι εμένα στο να κάνω ερωτήσεις και να συμμετέχω κι εγώ ενεργά στην πολύ ενδιαφέρουσα αυτή συζήτηση. Ο συγγραφέας μας μίλησε για τα παιδικά του χρόνια , για το πως ξεκίνησε να γράφει, για την πορεία του ως συγγραφέας και γενικά για τη ζωή του. Η συζήτηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και κανείς δεν κατάλαβε πως πέρασε η ώρα. Η συζήτηση έπρεπε να τελειώσει . Αν είχα την ευκαιρία στο μέλλον να ξαναβρεθώ με τον συγγραφέα θα έχω πάρα πολλά να τον  ρωτήσω και άλλα τόσα να συζητήσουμε μαζί αλλά και για να μου δώσει κάποιες χρήσιμες συμβουλές.

Σωκράτης Μ.





 
Η επίσκεψη του συγγραφέα μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα. Είχαμε περισσότερη επικοινωνία από ότι περίμενα. Μας απαντούσε σε όλα τα ερωτήματα μας σχετικά με το βιβλίο και μας μίλησε για τα παιδικά του χρόνια στην Ξεχασμένη Ημαθίας και πως άρχισε να γράφει βιβλία.
 
Κλέα

Λεύκωμα εντυπώσεων Μέρος Β΄


Η συνάντηση με τον συγκεκριμένο συγγραφέα ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστική. Ο ίδιος ήταν απόλυτα σαφής και ειλικρινής στις απαντήσεις του, κάτι που με εξέπληξε γιατί συνήθως οι συγγραφείς απαντούν στις ερωτήσεις των μαθητών με ασάφεια. Επίσης  φάνηκε ότι ένιωθε οικειότητα συζητώντας μαζί μας κάνοντας μας να νιώθουμε άνετα μαζί του. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης μας, μάθαμε πράγματα για τα βιβλία που είχαμε διαβάσει  και μας εξέπληξαν. Η σύνδεση μεταξύ τους ήταν τελείως απρόσμενη. Τέλος , μας ενημέρωσε για τα μελλοντικά του σχέδια και όλοι ανυπομονούσαμε να διαβάσουμε το επόμενο του βιβλίο.

                                                                                                  Αθανασία Κ.

 
«Θα  ήθελα  να αναφέρω πως η συνάντησή μας με τον κύριο Αυτζή ήταν εξαίσια, το λέω αυτό διότι μας έκανε να τον αισθανθούμε  σαν να είναι κάποιος δικός μας άνθρωπος, όπως ακόμη μας έκανε να αισθανθούμε οικία με τη συμπεριφορά του , λέγοντας μας και αναφέροντας πράγματα βγαλμένα από την σχολική ζωή. Το καλύτερο όμως σύμφωνα με τον ίδιο ήταν πως είναι ένας απλός άνθρωπος και αυτό τον κάνει πιο πολύ αγαπητό. Τέλος θα ήθελα να αναφέρω πως πολλά από τα παιδιά τα βοήθησε με τα λόγια του και τους έδωσε ελπίδες και αισιοδοξία»
                   
                                                                                                          Ράνια Δ.


 
Το Σάββατο 28/4/2012 η Λέσχη Ανάγνωσης Γυμνασίου Καβασίλων υποδέχτηκε τον άνθρωπο για τον οποίο δημιουργήθηκε, τον Μερκούριο Αυτζή, ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις των μελών της λέσχης. Μίλησε ξεκάθαρα και φάνηκε πολύ καταδεκτικός και ταπεινός. Μας εξήγησε πολλά για την ζωή του και μάθαμε πολλά για την πορεία του ως συγγραφέας και ως δάσκαλος.   
                            
                                                                                                        Κώστας  Α.

Λεύκωμα εντυπώσεων από τη συνάντηση με το συγγραφέα

«Ο Μερκούριος Αυτζής, για μένα, ήταν πολύ σαφής, ειλικρινής και πολύ χαρούμενος για την συνάντησή του μαζί μας. Η γνωριμία μας μαζί του μας βοήθησε να πάρουμε καινούριες γνώσεις και ιδέες για την ψυχολογία των εφήβων και γενικότερα για τον κόσμο.»

Ραφαήλ Π.



Οι εντυπώσεις μου για τον κ. Αυτζή είναι τόσο πολλές που μπορώ να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο. Είναι ένας αξιοθαύμαστος κύριος με πολλές λογοτεχνικές αλλά και ψυχολογικές γνώσεις. Αυτό που έζησε η λέσχη ανάγνωσης του γυμνασίου μας θα ήθελα να το ξαναζήσει, διότι ήταν κάτι μοναδικό και αξιοθαύμαστο.

Δημήτρης Π.




Ο κύριος Αυτζής ήταν πολύ καλός! Μου άρεσε πάρα πολύ έτσι όπως μιλούσε! Μας άνοιξε την καρδιά του και μας μίλησε για την ζωή του με λεπτομέρειες που δύσκολα το κάνει ένας συγγραφέας. Δεν έχω λόγια να περιγράψω την συνάντηση! Όλοι τον λατρέψαμε.

Μορφούλα Ξ.




Όλο αυτό το <<ταξίδι>> που έκανα στην λέσχη ανάγνωσης ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία! Συνεργάστηκα με άλλα παιδιά, έμαθα διάβασα και έκανα πολλές δραστηριότητες. Μέσα από την ομάδα όλοι πήραμε το μήνυμα της συνεργασίας και από το βιβλίο ‘Μέτωπο στον καθρέφτη’ το ‘Μην αλλάζεις για τους άλλους’. Επίσης ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του ταξιδιού είναι και η γνωριμία μου με τον συγγραφέα Μ Αυτζή την οποία δεν θα ξεχάσω. Όμως, όπως ‘όλα’ τελειώνουν έτσι και αυτό το <<ταξίδι>> τελείωσε, για να αρχίσει ένα άλλο, νέο!!!


Αντιγόνη/ Θωμαή Γ.





Η συνάντηση με τον συγγραφέα ήταν συναρπαστική, αλλά και αρκετά επoικοδομητική. Η κουβέντα που είχαμε μαζί του ήταν πολύ ωραία και μπορούσαμε να κατανοήσουμε το καθετί που έλεγε. Ενθουσιάστηκε και ο ίδιος με τις δραστηριότητές μας, αλλά και εμείς μαζί του, αφού οι 2 ώρες που ήμασταν συγκεντρωμένοι, πέρασαν ευχάριστα..

Βάγια Π.


Η συνάντηση με τον συγγραφέα ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Γνωρίσαμε από κόπο ένα σπουδαίο δημιουργό, ο οποίος μας μίλησε για τον κόσμο του. Καταλάβαμε κάποιες πτυχές του επαγγέλματός του και της ζωής του. Ωστόσο, εκβαθύναμε περισσότερο σε θέματα που δεν αφορούσαν μόνο την συγγραφή, γεγονός που δείχνει πως υπήρχε μια ευχάριστη και φιλική διάθεση. Ακόμα θα ήθελα να προσθέσω πως ο κ.Αυτζής ήρθε κοντά μας, μας <<κατέκτησε>> με κάποιον τρόπο διότι ήξερε πώς να απευθυνθεί και να συζητήσει με εφήβους. Προσωπικά, προτείνω η λέσχη ανάγνωσης να καλέσει ξανά τον κ.Αυτζή για να δοθεί η ευκαιρία και στα παιδιά των μικρότερων τάξεων που ακολουθούν να γνωρίσουν αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο και συγγραφέα.


Ελπίδα Ψ

   

Η επίσκεψη του Μ Αυτζή στο σχολείο μας ήταν μία ωραία δραστηριότητα γιατί μαζί του λύσαμε πολλές απορίες που είχαμε σε σχέση με τα βιβλία που διαβάσαμε. Επίσης ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία να συνομιλούμε με έναν συγγραφέα, που ασχολείτε με προβλήματα της εφηβία δηλαδή της ηλικίας που είμαστε κι εμείς.


Γιώργος Π.

Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Όστρακο στα μαλλιά ( Γιώργος Π)


Η πρώτη σας εντύπωση άλλαξε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του βιβλίου;
Η ανάγνωση του βιβλίου «Όστρακο στα μαλλιά» στην αρχή με δυσκόλεψε αρκετά. Ο λόγος είναι ότι τα 2 πρώτα  κεφάλαια ήταν αρκετά λεπτομερή, με αποτέλεσμα να μου προκαλέσουν κούραση. Επίσης η αναδρομή στην προϊστορία επειδή δεν είναι γνωστή στους σύγχρονους μαθητές, κουράζει. Αντίθετα η αναδρομή στο κοντινό παρελθόν και στο παρόν (Ρουμλούκι 1900-Ημαθία 2005) επειδή μας είναι γνωστά, δεν μας κουράζει τόσο.

Παίζει ρόλο ο χρόνος στην πλοκή του έργου; Τα γεγονότα παρουσιάζονται σε χρονολογική σειρά;
Στη πλοκή του έργου παίζει ρόλο ο χρόνος καθώς τα γεγονότα του βιβλίου παρουσιάζονται σε χρονολογική σειρά. Κάθε κεφάλαιο αναφέρεται σε μια διαφορετική εποχή από την προϊστορία μέχρι σήμερα.

 Ποια είναι εκείνα
τα στοιχεία που προκαλούν αγωνία και προσμονή κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης; Σε ποιο σημείο βρίσκεται, γίνεται, η κορύφωση της ιστορίας; (η πιο έντονη στιγμή, το σημείο με το μεγαλύτερο συναισθηματικό ενδιαφέρον).
Κατά τη γνώμη μου η κορύφωση της ιστορίας βρίσκεται στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου, όταν δηλαδή το σπίτι της γιαγιάς Χρυσαυγής με όλα τα κειμήλια από την ζωή της κινδυνεύει να χαθεί.

Υπάρχουν συγκρούσεις στην ιστορία; Μέσα στην ψυχή και στο μυαλό των χαρακτήρων ή μεταξύ των χαρακτήρων ή ακόμα των χαρακτήρων με τον κόσμο συνολικά.
Στο κείμενο υπάρχουν αρκετές συγκρούσεις, στο μυαλό του πρωταγωνιστή.

Οι συγκρούσεις λύνονται στο τέλος; Το τέλος του βιβλίου ήταν απροσδόκητο, αναπάντεχο; Μείνατε ευχαριστημένοι απ’ το τέλος του; Μπορείτε να δώσετε ένα εναλλακτικό τέλος;
Στο τέλος κάθε κεφαλαίου οι συγκρούσεις και τα διάφορα προβλήματα λύνονται αίσια και μερικές φορές με έναν αναπάντεχο τρόπο. Το τέλος δεν με ικανοποίησε απόλυτα. Αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι διαφορετικό.

Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα των χαρακτήρων της ιστορίας; Ο συγγραφέας θέλει να μας κάνει να τους συμπαθήσουμε ή να τους δούμε με κριτικό μάτι;            
Ο συγγραφέας θέλει να μας κάνει να δούμε με κριτικό μάτι τους χαρακτήρες της ιστορίας καθώς παρακολουθούμε τις εσωτερικές τους συγκρούσεις και πρέπει κι εμείς να πάρουμε θέση. Τα βασικά χαρακτηριστικά των χαρακτήρων είναι διαφορετικά. Η Φίλλινα είναι μια ταπεινή κοπέλα. Η Βεριννώ, αν και ήταν μικρή βοσκοπούλα, είναι ιδιαίτερα τολμηρή. Η Χρυσαυγή, η οποία ήταν κόρη ενός φτωχού ψαρά, είναι πιστή Χριστιανή, προσεύχεται, εξομολογείται, βοηθά πρόθυμα την μητέρα της και είναι υπάκουη.  Τέλος η Αυγή, που είναι και η πιο πλούσια από τις άλλες, παλεύει ανάμεσα στην παράδοση και στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Πού διαδραματίζεται η ιστορία; (Τόπος, χρόνος, ιστορική περίοδος...)
Η ιστορία διαδραματίζεται στην περιοχή της Ημαθίας αλλά σε τέσσερις διαφορετικές περιόδους: νεολιθική, ελληνιστική, μακεδονικού αγώνα και σύγχρονη.

 Πώς θα περιγράφατε την επιλογή των λέξεων και της γλώσσας γενικά, που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στην αφήγησή του;
Η γλώσσα είναι κατανοητή, απλή και συγχρόνως πλούσια.

Ο τίτλος του βιβλίου εμπεριέχει στοιχεία για το θέμα του;
Αρχικά μόνο από τον τίτλο δεν καταλαβαίνει κανείς για ποιο πράγμα μιλά το βιβλίο. Από κάποιο σημείο και μετά μόνο αντιλαμβάνεται ότι το όστρακο στα μαλλιά είναι το κατσούλι.

Τι μάθατε απ’ αυτό το βιβλίο που θα μπορούσε να επιδράσει θετικά στη ζωή σας; Σας μετέδωσε κάποια μηνύματα;
Το μήνυμα που μου έδωσε αυτό το βιβλίο είναι ότι η παράδοση είναι κάτι που δεν σταματάει ποτέ, που αξίζει το σεβασμό μας και οφείλουμε να την συνεχίζουμε.

Αν θα έπρεπε να γράψετε μια κριτική για το έργο αυτό, τι θα γράφατε για να ενθαρρύνετε ή να αποθαρρύνετε τον κόσμο να το διαβάσει;

Είναι ένα βιβλίο που μας δίνει πληροφορίες για τη ζωή στην περιοχή μας σε διάφορες εποχές. Το βρίσκω ενδιαφέρον. Μπορεί να αλλάξει τη σχέση του αναγνώστη με την παράδοση.

Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Φωτογραφίες απ την επίσκεψη του Μ. Αυτζή





Eπίσκεψη του συγγραφέα Μ. Αυτζή στο Γυμνάσιο Καβασίλων


Με την επίσκεψη του συγγραφέα Μερκούριου Αυτζή   η Λέσχη Ανάγωσης Γυμνασίου Καβασίλων ολοκλήρωσε για φέτος το ενδιαφέρον ταξίδι της στη λογοτεχνία και τις βιωματικές συγκινήσεις που αυτή μπορεί να μας προσφέρει. Στο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου οι μαθητές, συζήτησαν αρχικά  με το συγγραφέα για τα βιβλία του «Όστρακο στα μαλλιά» και «Μέτωπο στον καθρέφτη» που διάβασαν αυτή την χρονιά.
 Ακολούθησε  μία ενδιαφέρουσα και ουσιαστική κουβέντα μαζί του για το παιδικό-εφηβικό βιβλίο, την εικονογράφησή τους, τη θεματολογία και τον τρόπο γραφής του, το θεατρικό παιχνίδι αλλά και το πόσο τον επηρεάζει η ιδιότητα του συγγραφέα στο εκπαιδευτικό του έργο.
Όλες τις φετινές δραστηριότητες  της  ομάδας  μπορείτε να τις βρείτε αναρτημένες στο blog :
  Λέσχη Ανάγνωσης Γυμνασίου Καβασίλων 
που δημιουργήθηκε γι’αυτό το σκοπό.