Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Mια μπαλάντα για τη Ρεβέκκα (Θωμαή Γ. Β΄τάξη)



|  Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ

 Ποια ήταν η αρχική σας εντύπωση για το σκοπό του βιβλίου; Άλλαξε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του;

  Αρχικά όταν πρωτοξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο, δεν με είχε ενθουσιάσει ιδιαίτερα. Πίστευα πως απλά το περιεχόμενο του θα είχε κυρίως σχέση με το 1940 και τα περαιτέρω γεγονότα της περιόδου εκείνης. Μετά όμως άρχισα να διαβάζω το βιβλίο με περισσότερη όρεξη, αφού συνειδητοποίησα ότι στη διάρκεια αυτού του αιματηρού πολέμου ξετυλίγεται και η ιστορία ενός έφηβου κοριτσιού, της Ρεβέκκας. Άρχισα να συμπάσχω με τα πρόσωπα του βιβλίου και αυτό μου κέντρισε το ενδιαφέρον να διαβάζω συνέχεια και συνέχεια το κάθε κεφάλαιο μετά το άλλο για να δω το τέλος του.

2 | Η ΠΛΟΚΗ

Τα γεγονότα παρουσιάζονται σε χρονολογική σειρά;

Τα γεγονότα δεν παρουσιάζονται με τη χρονολογική τους σειρά αφού η Ρεβέκκα συχνά κάνει πολλές αναδρομές στο παρελθόν, όταν θυμάται κάποια περιστατικά που της συνέβησαν παλιά.

 Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που προκαλούν αγωνία και προσμονή κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης; Σε ποιο σημείο βρίσκεται, γίνεται, η κορύφωση της ιστορίας; (η πιο έντονη στιγμή, το σημείο με το μεγαλύτερο συναισθηματικό ενδιαφέρον)

Κατά τη γνώμη μου μετά το τέλος κάθε κεφαλαίου, έχουμε την ανάγκη και το ενδιαφέρον για να δούμε τι καινούργιο θα συμβεί. Παρ’όλα αυτά το πιο καθοριστικό γεγονός που σημάδεψε τη ζωή της Ρεβέκκας είναι όταν οι ναζιστές άρπαξαν την μητέρα της και τον μικρό αδερφό της. Σε εκείνη την περίοδο εκτός από αυτό, η πρωταγωνίστρια μας βρισκόταν σε πολύ μεγάλη συναισθηματική πίεση, αφού ζούσε ολομόναχη σε μια απόκρημνη σοφίτα. Δεν είχε τους δικούς της ανθρώπους δίπλα της παρά μόνο τον παππού της να της φέρνει φαγητό κάθε εβδομάδα. Πιστεύω πως αυτή ήταν η πιο δύσκολη εμπειρία που θα μπορούσε να βιώσει ένα τέτοιο κορίτσι σε αυτή την ηλικία.

 Το τέλος του βιβλίου ήταν απροσδόκητο, αναπάντεχο; Μείνατε ευχαριστημένοι απ’ το τέλος του; Μπορείτε να δώσετε ένα εναλλακτικό τέλος;

Το τέλος του βιβλίου ήταν αναπάντεχο. Δεν έχουμε μια πλήρης αναφορά για το που βρίσκεται ή αν θα γυρίσει η μητέρα και ο αδερφός της Ρεβέκκας. Αν και βλέπουμε τη λήξη του πολέμου, μάς μένει ένα κενό όχι μόνο σε αυτό το θέμα αλλά και με το αν η Ρεβέκκα ξαναδεί τον Αντρίκο που τόσο πολύ σκεφτόταν και περίμενε. Ίσως η συγγραφέας θέλει να φανταστούμε εμείς ένα δικό μας τέλος για αυτούς. Γενικά όμως το τέλος του βιβλίου με ικανοποίησε!

3 | ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

 Ο πρωταγωνιστής είναι ένας ή περισσότεροι;

Η πρωταγωνίστρια είναι η έφηβη Ρεβέκκα. Βέβαια υπάρχουν και άλλα πρόσωπα στην ιστορία που βρίσκονται στον περίγυρο της. Για παράδειγμα, οι γονείς της, οι γιαγιάδες και οι παππούδες της, οι φίλοι της…

 Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα των χαρακτήρων της ιστορίας; Ο συγγραφέας θέλει να μας κάνει να τους συμπαθήσουμε ή να τους δούμε με κριτικό μάτι;

Η Ρεβέκκα είναι ένα κορίτσι 15 χρονών. Έχει τα δικά της προβλήματα και ανησυχίες όπως και εμείς άλλωστε, μιας και είμαστε στην ίδια ηλικιακά περίοδο. Γι΄αυτο λοιπόν, η συγγραφέας θέλει να μας κάνει να την συμπαθήσουμε και να βιώσουμε μαζί της όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν σ’αυτην.

4 | ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ

 Πού διαδραματίζεται η ιστορία; (Τόπος, χρόνος, ιστορική περίοδος...)

Τα γεγονότα διαδραματίζονται στα Τρίκαλα κυρίως, στην περίοδο του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
                                                                
5 | Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

 Ο συγγραφέας αφηγείται στο πρώτο ή στο τρίτο πρόσωπο ;

Η συγγραφέας αφηγείται σε α’ πρόσωπο, αφού τα γεγονότα μας τα αφηγείται η ηρωίδα της ιστορίας.

6 | ΤΟ ΣΤYΛ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

 Πώς θα περιγράφατε την επιλογή των λέξεων και της γλώσσας γενικά, που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στην αφήγησή του;

Η συγγραφέας χρησιμοποιεί λεξιλόγιο της καθημερινής γλώσσας. Ωστόσο υπάρχουν και λέξεις λόγιας καταγωγής. Γενικά, όμως το βιβλίο είναι αρκετά εύκολο στην ανάγνωση του ως προς τους έφηβους αναγνώστες τουλάχιστον.

7 | Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ

 Τι μάθατε απ’ αυτό το βιβλίο που θα μπορούσε να επιδράσει θετικά στη ζωή σας; Σας μετέδωσε κάποια μηνύματα;

Αυτό το βιβλίο μου μετέδωσε ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα. Δηλαδή, πως «Πρέπει να αγωνιζόμαστε στη ζωή μας, να μην τα παρατάμε και να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα για να το πετύχουμε τους στόχους μας».

 Αν θα έπρεπε να γράψετε μια κριτική για το έργο αυτό, τι θα γράφατε για να ενθαρρύνετε ή να αποθαρρύνετε τον κόσμο να το διαβάσει;

Το βιβλίο αυτό μεταδίδει πολύ χαρακτηριστικά μηνύματα για τη ζωή κυρίως των εφήβων. Είναι ένα βιβλίο μόνο για έφηβους, που εκτός από τα γεγονότα του πολέμου, μία νέα κοπέλα, η Ρεβέκκα βρίσκεται στην εφηβεία. Νιώθει και ζει τα ίδια συναισθήματα όπως και εμείς. Για αυτό, λοιπόν αξίζει να το διαβάσετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: